تمدید سه ساله تفاهمنامه انجمن صنفی کارگزاران سراسری بیمه با شرکت کاربلد
پنج شنبه, 14 بهمن 1400 تفاهم نامه

تمدید سه ساله تفاهمنامه انجمن صنفی کارگزاران سراسری بیمه با شرکت کاربلد

 انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران سراسری رسمی بیمه با عقد یک تفاهمنامه همکاری 3 ساله شرکت کاربلد را بعنوان شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری هوشمند سازی کسب و کار کارگزاران بیمه انتخاب نمود. این در حالی است در قالب تفاهمنامه سال گذشته بخش قابل توجهی از کارگزاران صنعت بیمه به منظور اخذ پروانه کارگزاری برخط از بیمه مرکزی و فروش آنلاین بیمه با مجموعه کاربلد همکاری خود را آغاز نموده اند

به گزارش روابط عمومی شرکت کاربلد  انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران  سراسری رسمی بیمه در جهت عمل به رسالت صنفی خود که همانا حمایت از اعضای خود در حوزه های مختلف است، پس از انجام بررسی های متعدد فنی شرکتهای نرم افزاری فعال در حوزه ارائه زیرساخت های نرم افزاری فروش آنلاین بیمه،  تفاهمنامه همکاری خود با شرکت کاربلد را برای سه سال دیگر تمدید کرد.

به همین منظور مصاحبه ای با افشین ایرجی،  رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران  سراسری بیمه کشور انجام داده ایم که در ادامه به آن می پردازیم.

جنابعالی بعنوان رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران سراسری بیمه کشور شرایط حال حاضر صنعت بیمه از نظر تحول دیجیتال را چگونه ارزیابی می کنید؟

صنعت بیمه کشور در ابتدای مسیر تحول دیجیتال است و برای اینکه به اهداف عالیه صنعت بیمه در حوزه تحول دیجیتال برسیم نیاز به کار و تلاش بیشتر داریم. دیجیتال کردن صنعت بیمه صرفا به معنای آنلاین کردن فرم پیشنهاد نیست. ورود تکنولوژی های نرم افزاری به حوزه کنترل ضریب خسارت، کاهش تقلب در حوزه خسارت و سایر موارد کمک کننده به پیشبرد اهداف صنعت بیمه نیز باید بعنوان تحول دیجیتال شناسایی بشوند و هرچقدر استفاده از تکنولوژهای نوین افزایش پیدا بکند و دخالت انسان در فرآیندها کمتر بشود، تبعیض و تخلف کمتر خواهد شد آن موقع است که می توانیم بگوییم تحول دیجیتال به معنای واقعی اتفاق افتاده است.

 به نظر شما کارگزاران سراسری رسمی بیمه چه راهکاری در جهت توسعه بازاریابی و فروش دیجیتال در پیش رو دارند؟

فروش دیجیتال و توسعه بازاریابی به روشهای نوین می تواند بعنوان یک ابزار در خدمت کارگزاران بیمه باشد. همانطور که زمانی تلفن همراه ، فکس و سایر تکنولوژیها به دفاتر تک تک کارگزاران بیمه وارد شد  استفاده از بستر اینترنت برای بازاریابی و فروش آنلاین  هم می تواند ابزاری کارآمد برای توسعه کسب وکارها باشد . در حال حاضر سایت ها ،اپلیکیشن های موبایلی تحت وب و سامانه های فروش آنلاین بیمه یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه کسب وکار کارگزاران به شمار می رود. البته داشتن یک وبسایت فروش آنلاین بیمه شاید به تنهایی نتواند باعث توسعه کسب وکار آنلاین کارگزاران بشود چرا که برای موفقیت در هر حوزه ای چندین پیش نیاز و فعالیت جانبی هم لازم است که حتما باید به آنها توجه ویژه داشت.

انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران سراسری رسمی بیمه در راستای حمایت از اعضای خود در زمینه توسعه دیجیتال چه اقداماتی انجام داده است ؟

 در انجمن صنفی کارگزاران بیمه کمیته ای تحت عنوان کمیته فناوری ایجاد شده است  یکی از وظایف این کمیته شناسایی و بررسی شرکتهای نرم افزاری فعال در حوزه اینشورتک است . در واقع این کمیته با شناختی که از صنعت بیمه و دغدغه های کارگزاران در حوزه مسائل فنی و استفاده از تکنولوژیهای نرم افزاری دارد  اقدام به بررسی شرکت‌های فعال در زمینه پلتفرم‌های فروش آنلاین می نماید. خروجی بررسی ها و مطالعات این کمیته در اختیار اعضای هیات مدیره انجمن قرار میگیرد تا تصمیم گیریهای لازم در خصوص انتخاب شرکت نرم افزاری مورد تایید جهت عقد تفاهمنامه همکاری  و معرفی به جامعه کارگزاران صورت پذیرد.در این میان جهت تسهیل در فرآیند شناسایی و انتخاب پلتفرم نرم افزاری مناسب برای ایجاد بستر فروش آنلاین بیمه چندین شرکت نرم افزاری و پلتفرم های آنها مورد بررسی فنی قرار گرفت که در نهایت با بررسی صورت گرفته تصمیم هیات مدیره انجمن صنفی کارگزاران رسمی بیمه بر آن شد که تفاهمنامه خود را که در سال گذشته با شرکت کاربلد به امضاء رسانده بود مجددا و برای یک دوره سه ساله تمدید نماید.

معیارهای انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران سراسری رسمی بیمه در خصوص شناسایی و انتخاب شرکت نرم افزاری ارائه خدمات فروش آنلاین بیمه چه بود؟

شاید عمده کارگزاران ما اطلاعات کافی در زمینه مسائل  it  نداشته باشند و ممکن است نیاز به مشورت دوستان ما در کمیته فناوری انجمن داشته باشند به همین خاطر  کمیته فنی ما با درک کامل از حساسیت موضوع به بررسی امکانات و قابلیت ها، تکنولوژی نرم افزاری بکار رفته در پلتفرم ، میزان انطباق پذیری با قوانین صنعت بیمه، داشتن تاییدیه های فنی از مراجع ذیصلاح، میزان توسعه پذیری سیستم با نیاز های آتی کارگزاران، پشتیبانی ، تعداد پرسنل فنی ، میزان رضایت مشتریان فعلی و ... را بعنوان پارامترهای موثر در بررسی های خود بیان نموده است.

 دلیل عمده انتخاب کاربلد به عنوان تامین کننده خدمات نرم افزاری فروش آنلاین بیمه برای اعضای زیر مجموعه انجمن خود را بفرمایید؟

 بعد از دریافت گزارش نهایی کمیته فناوری اطلاعات در مورد بررسی پلتفرم های موجود چند تن از اعضای هیات مدیره بازدیدی از محل شرکت کاربلد بعمل آوردند، گزارشی که دوستان از این بازدید ارائه دادند گزارش بسیار مثبتی بود. در این بازدید دموی کامل امکانات و بخش های فنی پروژه کاربلد  ارائه گردید و همچنین اعضای هیات مدیره ضمن بازدید با بخش های مختلف شرکت کاربلد آشنا شدند. در مورد شرکتهای نرم افزاری بیمه یکی از مهمترین موارد پشتیبانی فنی است چرا که اغلب کارگزاران تسلط لازم در زمینه بهره برداری و استفاده بهینه از این نرم افزارها و اپلیکیشن ها را ندارند. خوشبختانه تیم پشتیبانی کاربلد مورد تایید کمیته فناوری اطلاعات انجمن قرار گرفت. بعد از مشخص شدن گزینه نهایی سعی شد با انجام رایزنی های متعدد،  تخفیفات و تسهیلات مناسبی در قالب تفاهمنامه فی مابین برای اعضای انجمن در نظر گرفته شود تا کارگزاران بتوانند یک سامانه فروش آنلاین با مزیت های رقابتی قابل قبول و با قیمت نسبتا مناسب برای توسعه کسب وکار خودشان فراهم نمایند. 

 

چه انتظاراتی از مجموعه کاربلد در همراهی با کارگزاران سراسری رسمی بیمه در مسیر تحول دیجیتال دارید؟

در وهله اول انتظار میرود تیم کاربلد پاسخگویی به موقع در قبال درخواست های پشتیبانی اعضای انجمن صنفی کارگزاران داشته باشد. چرا که همکاران ما در ابتدای مسیر تحول دیجیتال هستند و هر سیستم نرم افزاری پشتیبانی مورد قبولی نداشته باشد آن سیستم در عمل غیرقابل استفاده خواهد بود. در این صورت نه تنها مشکلی از مشکلات کارگزار حل نخواهد شد بلکه به دغدغه های آنها نیز اضافه خواهد شد. از طرفی در صورتی که همکاران ما از خدمات کاربلد رضایت خوبی داشته باشند این مساله موجب توسعه دامنه مشتریان کاربلد خواهد شد.

توصیه شما به کارگزاران سراسری رسمی بیمه جهت استفاده از پتانسیل فناوریهای نوین در توسعه کسب وکارشان چیست؟

فضای اینترنت فضایی است که ما دیگر محدودیت جغرافیایی را در آن نخواهیم داشت و می توانیم درهر زمان و از هر جایی تمام اطلاعات مورد نیاز بیمه گذاران را به صورت یکجا و در قالب متن، ویدیو و پادکست صوتی در اختیار آنها بگذاریم و راهنمایی‌های لازم  را بصورت آنلاین ارائه بدیم و آنها را هدایت کنیم به سمت تکمیل فرم های پیشنهاد آنلاین و خدمات نرخ دهی و خرید آنلاین بیمه.

در تکمیل فرم پیشنهاد آنلاین برخلاف فرم‌ پیشنهاد کاغذی می توانیم اطلاعات کامل و راهنمایی های دقیقتری در اختیار بیمه گذاران قرار دهیم که این مساله منجر به تکمیل فرم پیشنهاد کامل و دقیق گردیده در اینصورت بیمه نامه صادر شده بیمه نامه ای منطبق بر نیازهای بیمه گذار خواهد بود. بطور کلی استفاده از فضای وب و اپلیکیشن‌های موبایلی می تواند بستر مناسبی برای ارائه خدمات بیمه ای برای مشتریان فراهم آورد.

سامانه های فروش آنلاین بیمه به عنوان یک ابزار در کنار شبکه فروش صنعت بیمه می توانند به رشد صنعت کمک کرده و اینکه شرکتهای بیمه با حمایت بی چون و چرا از استارتاپهای بیمه ای نه تنها به کسب وکار نمایندگان و کارگزاران آسیب وارد می کنند بلکه کل بدنه صنعت بیمه را دچار مشکل و چالش می نمایند و در نهایت تبعات آن گریبانگیر کل صنعت بیمه کشور خواهد شد.

در پایان آرزوی توفیق روزافزون را برای کارگزاران بیمه دارم و امیدوارم که هر چه زودتر این تحول دیجیتال که در مراحل بسیار ابتدایی آن قرار داریم مراحل تکامل خودش رو طی کرده و بتوانیم استفاده بیشتری ببریم. و در نظر داشته باشیم که تحول دیجیتال به معنای حذف نماینده و کارگزار نیست ، بلکه فناوریهای نوین ابزاری هستند در خدمت نمایندگان و کارگزاران بیمه برای ارائه خدمات بهترو سریعتر به بیمه گذاران.

به امید روزی که همه نمایندگان و کارگزاران بیمه  مسلط به دانش فنی و بازاریابی در زمینه توسعه کسب وکار خود در بستر آنلاین باشند تا سایرین نتوانند به کسب وکار آنها دست درازی نمایند.