بیمه های عمر در صنعت بیمه
چهار شنبه, 21 خرداد 1399 بیمه عمر

بیمه های عمر در صنعت بیمه

بیمه عمر در صنعت بیمه یکی از انواع بیمه نامه‌های اشخاص است که با پوشش‌ها و مزایایی که ارائه می‌کند می‌تواند یک انتخاب مناسب برای آرامش در آینده باشد. پوشش اصلی این بیمه نامه پوشش فوت است که در صورت فوت بیمه شده به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می‌شود. نکته مهم این است که شما می‌توانید با پس اندازهای کوچک این بیمه نامه را خریداری کرده و از همه پوشش‌های این بیمه نامه استفاده نمایید. سودی که در پایان قرارداد به شما پرداخت می‌شود بسیار بالاتر و ارزنده تر از مجموع مبالغ حق بیمه‌هایی است که در طول چند سال پرداخت کرده‌اید.

بیمه عمر و سرمایه گذاری

یکی از مهمترین طرح‌های این بیمه نامه، بیمه عمر و سرمایه گذاری است، بیمه عمر مزایایی از جمله پوشش‌ها و سرمایه‌گذاری برای آینده را برای بیمه گذار ارائه می‌کند، که در واقع یکی از کاملترین بیمه نامه‌های بیمه عمر است که دارای طرح‌های مختلف بیمه‌ای نیز می‌باشد. این بیمه نامه هم برای زمان حیات فرد بیمه شده و هم برای زمان فوت وی پوشش‌هایی را ارائه می‌کند. از مهمترین مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری این است که  علاوه بر پوشش های بیمه عمر، حق بیمه عمر در پایان قرارداد به همراه سود تضمینی به فرد استفاده کننده پرداخت می‌شود.

 

بیمه عمر زمانی

در این بیمه نامه اگر فرد بیمه شده در طول داشتن بیمه نامه فوت نماید، سرمایه بیمه نامه به ذینفعان این بیمه نامه پرداخت می‌شود. اما اگر دارنده این بیمه نامه در پایان قرارداد بیمه نامه زنده باشد هیچ مبلغی به وی پرداخت نمی‌شود. شاید علت داشتن این بیمه نامه، پرداخت مبلغ بسیار ناچیزی است که به عنوان حق بیمه پرداخت می‌شود و در مقابل خسارتی است که به ذینفعان بیمه نامه پرداخت می‌شود.

 

بیمه تمام عمر

در این بیمه نامه اگر فرد بیمه شده در هر سنی و در هر سال بیمه ای‌اش فوت نماید، شرکت بیمه سرمایه‌ای را به ذینفعان این بیمه نامه پرداخت می‌کند. در واقع دارنده بیمه عمر هیچ پوششی به غیر از پوشش فوت ندارد. در انتهای قرارداد هم اگر فرد زنده باشد هیچ مبلغی به وی پرداخت نمی‌شود.

 

بیمه عمر مانده بدهکار انفرادی

این بیمه نامه برای زمانی است که فردی در حین بازپرداخت وام بانک‌ها و موسسات مالی فوت نماید. برای این که اگر بیمه شده قبل از پایان مدت وام فوت کند، پرداخت اقساط باقی مانده بر عهده بازماندگان می‌باشد. با داشتن این بیمه نامه شرکت بیمه مابقی تعهدات وام باقی مانده در بازپرداخت وام بانک یا موسسه مالی را بر عهده می‌گیرد.