بخشنامه حذف فیزیکی بیمه شخص ثالث
چهار شنبه, 21 خرداد 1399 بیمه خودرو

بخشنامه حذف فیزیکی بیمه شخص ثالث

همان طور که می دانید همه چیز در طی این سال ها با وجود پیشرفت تکنولوژی تحت تاثیر گرفته که به دنبال آن تغییراتی نیز در صنعت بیمه به وجود آمده است. طبق بخشنامه حذف فیزیکی بیمه شخص ثالث که از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر شده است، از این پس حذف فیزیک بیمه نامه شخص ثالث رقم خورده و این بیمه نامه به صورت برخط و الکترونیکی صادر خواهد شد. بنابراین دیگر چیزی به نام برگه بیمه شخص ثالث برای خودروها، موتورسیکلت‌ها و به طور کلی وسایل نقلیه نخواهیم داشت.این چیزی است که چندی پیش در خصوص قبوض برق و گاز نیز مشاهده کردیم که شاید در ماه‌های اول کمی آزاردهنده بود، اما به سرعت بر روال منطقی خود قرار گرفت. 

 

 

نسخه فیزیکی بیمه شخص ثالث با نسخه الکترونیکی چه تفاوت هایی دارد؟

به طور کلی می توان گفت میان نسخه فیزیکی بیمه شخص ثالث با نسخه الکترونیکی تفاوتی وجود ندارد. افراد می توانند در هر دو نسخه بیمه نامه کلیه اطلاعات مربوطه شامل تخفیفات عدم خسارت یا دریافت خسارت را مشاهده نمایند. همچنین کلیه اطلاعات مربوط به تمدید بیمه نامه نیز در هر دو نسخه فیزیکی و الکترونیکی درج شده است. 

 

آیا با حذف فیزیکی بیمه شخص ثالث نماینده‌ها بیکار می‌شوند؟

توجه داشته باشید که طبق توضیحات ارائه شده توسط سخنگوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، هیچ برنامه‌ای برای کنار گذاشته شدن نمایندگی‌های فروش بیمه نامه در کشور نیست. اما باید این مورد را نیز در نظر داشت که به هر ترتیب با برخط شدن صدور بیمه نامه شخص ثالث و حذف فیزیک آن، مشتری‌ها ضرورتی برای مراجعه به نمایندگی های بیمه نخواهند داشت.

در واقع اگر چه برنامه‌ای برای حذف نمایندگی‌های فروش بیمه نامه وجود ندارد، اما به هر ترتیب با آنلاین شدن بیمه نامه شخص ثالث، به شکلی قابل انتظار باید روال کار این نمایندگی‌ها تغییر پیدا کند.

کاملا واضح است که در دنیای امروز هر یک از ما برای سهولت اجرای امور روزمره خود، نیازمند ساده‌سازی بیشتر و حرکت به سمت استفاده از دنیای اینترنت هستیم. با این حساب با الکترونیکی شدن صدور بیمه نامه‌ها، مراجعه به نمایندگی‌های فروش بیمه در اقصی نقاط کشور، کمی بی معنی خواهد بود. لذا ضروریست که نمایندگان و کارگزارن با داشتن یک دفتر کار مجازی، پایگاه جدیدی برای حضور بیمه گذاران خود ایجاد کرده که در آن بتوانند سایر بیمه ها و خدمات خود را به سهولت به بیمه گذاران خود معرفی نمایند.

به این ترتیب وب سایت‌های فروش بیمه هستند که در این میان با داشتن اعتبار و زمینه فعالیت مثبت و مستمر، می‌توانند خدمات فروش بیمه شخص ثالث را در ابعادی گسترده‌تر به مشتریان و کاربران خود ارائه دهند.